Den administrerende direktør og det høje niveau ledelsesteam beslutter at køre Proaktive Anmeldelser som en proces til problemløsning, innovation og organisatorisk læring.
Organisationen træner ledere i deres forpligtelser med hensyn Proaktive anmeldelser.
Organisationen træner en gruppe af facilitatorer, som vil opretholde dialogen hele Proaktivt anmeldelse. De grundlæggende færdigheder som facilitator er evnen til at forblive neutral under de samtaler, holde fortroligheden og fremragende lytning og kommunikationsevner. En håndbog er tilgængelig på Amazon.com.
Ledere definere, hvornår det er hensigtsmæssigt at køre Proaktive anmeldelser.
Etablere eller købe et system til at fange den håndgribelige resultat af Proaktive anmeldelser.
Udpeg en facilitator Lead til at drive processen, forbinde ledere og facilitatorer og adresse resultater er vigtige for den øverste ledelse eller CEO.
Identificere vellykkede eksempler på pilotprojekter Proaktive anmeldelser om. Vælg en positiv sag, da det er lettere for os som mennesker at lære af succes end det er at lære af fejl. Proaktive Anmeldelser må aldrig bruges som en straf, da dette vil ødelægge kreativiteten og læreprocessen.
Kommuniker processen og resultaterne af Proaktive Anmeldelser løber.